Solidarity with the People of Iran: message of the Department of Economics and Management

Il Dipartimento di Scienze Economiche e Aziendali dell'Università degli Studi di Padova esprime il suo sostegno e la sua solidarietà al popolo iraniano che lotta per la libertà, e in particolare a coloro che in questi giorni manifestano in Iran contro la violazione dei diritti umani fondamentali subita dalla giovane 22enne Mahsa Amini.

Il dSEA è vicino anche alle persone iraniane residenti in Italia, e alle studentesse e agli studenti iraniani iscritti all'Università degli Studi di Padova che - a distanza - vivono questa difficile situazione.

***

The Department of Economics and Management of the University of Padua offers its support and solidarity to the Iranian people who are fighting for freedom and in particular to those who are protesting against the violation of fundamental human rights suffered by the young 22-year-old Mahsa Amini.

The dSEA is also close to the Iranians in Italy, and to the Iranian students enrolled at the University of Padua who are facing this difficult situation from abroad.