Procedure selettive per la chiamata di n. 2 posti di Professore di seconda fascia ai sensi dell'art 18, comma 4, Legge 30 dicembre 2010 n. 240 - 2018PA182.4 - Allegato 2

SSD SECS-P/07 -­ Economia aziendale

Trent'anni con dSEA: venerdì 8 novembre 2019, Orto Botanico di Padova

Auditorium dell’Orto Botanico - Prato della Valle, 57C, Padova

Per il suo Trentesimo anniversario, il dSEA ha messo a punto un programma di iniziative che avrà inizio ufficialmente venerdì 8 novembre 2019, dalle ore 17.00, all'Auditorium dell'Orto Botanico di Padova, con un evento rivolto ad un ampio pubblico di Alumni, stakeholder esterni e imprese, studenti e personale tecnico amministrativo.

Leggi

27th September 2019: Inaugural Lecture of the Ph.D program in Economics and Management

Sala Carmeli via Galileo Galilei, Padova

Inaugural Lecture of the Ph.D program in Economics and Management: “Human Networks and their Economic Consequences”. Chair: Prof. Salvador Barberà, (Emeritus Professor of Economics at Universitat Autònoma de Barcelona and a Barcelona GSE Emeritus Research Professor). Prof. Matthew O. Jackson,(William D. Eberle Professor of Economics at Stanford University).

6th July 2019: Nobel Lecture by Prof. Eric S. Maskin

Archivio Antico Palazzo Bo, Università degli Studi di Padova - Padova, Via VIII Febbraio, 2

Nobel Lecture by Prof. Eric S. Maskin, Nobel Prize in Economic Sciences 2007: "An introduction to Mechanism Design". Eric Maskin is the Adams University Professor at Harvard. He has made contributions to game theory, contract theory, social choice theory, political economy, and other areas of economics. He was a faculty member at MIT from 1977-1984, Harvard from 1985-2000, and the Institute for Advanced Study from 2000-2011. In 2007, he was awarded the Nobel Memorial Prize in Economics (with L. Hurwicz and R. Myerson) for laying the foundations of mechanism design theory.

Leggi

15th - 17th May 2019: Rethinking Clusters - 2nd International Workshop on Cluster Research
University of Padova, Italy

The workshop focuses on emergent issues related to the evolutionary trajectories of clusters, which encompasses the major challenges of the globalization of the production, the extension of the value chains, the opportunities of smart technologies in manufacturing and services, the transition towards sustainability.

Leggi

14th-15th March 2019: Workshop - Creating Value Through Manufacturing: Exploiting Industry 4.0 in a Circular Economy Framework

University of Padova, Sala Carmeli - Via G. Galilei, 36 Padova

The workshop aims at exploring the theoretical and empirical challenges concerning the emerging paradigm related to industry 4.0 (additive manufacturing, IoT, cloud computing, robotics, etc.) and the implications for manufacturing and innovation processes in a global competitive environment.

Accedi ai Bandi

Free online course: Introduction to Financial Accounting

This course is the first of the Massive Open Online Courses (MOOC) that University of Padova and our Department offer to all those who want to update their knowledge on basic accounting processes. MOOC are open to all and aimed at a large number of participants, from different cultural backgrounds

dSEA festeggia 30 anni!

Quest’anno il Dipartimento festeggia 30 anni dalla sua fondazione. Una storia giovane che nasce da una comunità universitaria tra le più antiche al mondo. Un compleanno che vogliamo festeggiare con tutti coloro che sono parte di questa storia: nel passato, nel presente e nel futuro.

Leggi

Diventa lnternational Tutor del dSEA!

Invio delle candidature entro le ore 24:00 del 16/09/2019 all'International Office, secondo le indicazioni previste nel bando: CV (firmato e datato, in formato PDF) e lettera motivazionale all’indirizzo international.economia@unipd.it.

Sessione di laurea TrEC-TEM Ottobre 2019: coordinate prove finali

Pubblicato il decreto proclamazioni 4 e 11 ottobre

Leggi

Procedura valutativa per la chiamata di n. 1 posto di Professore di prima fascia ai sensi dell'art 24, comma 6, Legge 30 dicembre 2010 n. 240 - 2019PO241 - Allegato 1